Generalforsamling og foredrag om DTUs historiske samling
Den 14. april 2024
Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling
Torsdag den 15. maj 2025, kl. 19.00 – 21.30 på
Kulturstedet Lindegaarden, Peter Lunds vej 8, 2800 Kgs. Lyngby
Program:
Kl. 19.00: Velkomst
kl. 19.10- 20.00: Generalforsamling
kl. 20.00 – 20.10: Kaffepause
kl. 20.10 – 21. 30: Foredrag af historiker Laila Zwisler, DTU Teknologihistorie, om DTUs samlinger
Dagsorden til generalforsamlingen:
- Valg af dirigent
- Formanden aflægger beretning for perioden 2024-2025
- Kassereren aflægger regnskab
- Kontingent
Bestyrelsen foreslår, at kontingentet stiger fra 200 kr. til 250 kr. årligt pr. husstand, jf. budgetforslaget. Stigningen vil ske ved kontingentet for 2026, der opkræves i slutningen af 2025.
- Kassereren fremlægger budget
- Valg af formand
Bestyrelsen består iflg. vedtægterne af en formand og indtil 10 andre medlemmer, hvoraf halvdelen er på valg hvert andet år. Formanden vælges særskilt hvert år.
Bestyrelsen foreslår Formand: Dorete Dandanell, genopstiller.
- Valg til bestyrelsen
På valg:
Hanne Ekstrand – genopstiller
Niels Friderichsen- genopstiller
Jørgen Reedtz – genopstiller ikke.
Henning Andersen, valgt som suppleant, rykker op som bestyrelsesmedlem for 2 år.
Ole Poulsen – genopstiller
Claus Harkjær – genopstiller
Ikke på valg:
Henrik Brade Johansen
Niels-Kristian Petersen – trækker sig fra bestyrelsen, der foreslår, at Niels Christensen (se valggrundlag i nyhedsbrevet) vælges for 1 år.
Erik Fog-Morissette
Rolf Aagaard-Svendsen
Uffe Thorlacius
Valg af suppleanter:
Stefan Petsch Jensen – genopstiller.
1 ledig post
Valg af kasserer:
Bestyrelsen foreslår Ole Poulsen, – genopstiller.
- Valg af revisor
På valg: Torben Ellestad, valgt for 2 år i 2023
Ikke på valg: Hans Kristensen, valgt for 2 år i 2024
Valg af revisorsupplant:
Kjeld Bartels – genopstiller ikke
- Indkomne forslag
Forslag sendes til Dorete Dandanell, dorete@outlook.dk, senest torsdag den 8. maj 2024.
- Eventuelt